12 lutego, w pomieszczeniach dolnego kościoła, odbyło się spotkanie Parafialnej Rady Duszpasterskiej.  W początkowej części omówiono przedstawiony przez Księdza Proboszcza harmonogram najważniejszych wydarzeń duszpasterskich. Szczególną uwagę zwrócono na przygotowania do zbliżających się rekolekcji ewangelizacyjnych oraz 100. rocznicy objawień fatimskich. Zapowiedziano, że dwudniowa pielgrzymka do Częstochowy i innych sanktuariów maryjnych odbędzie się w dniach od 29-30 kwietnia. W celu ożywienia nabożeństw maryjnych ustalono, że w pierwszą sobotę maja odmawiając różaniec i śpiewając litanię loretańską przejdziemy z figura Matki Bożej z kościoła na osiedle Monte Cassino. Zastanawiano się także, w jaki sposób uaktywnić młodzież i dzieci z parafii wykorzystując zaplecze w dolnym kościele oraz przylegający do domu parafialnego teren rekreacyjno-sportowy.

W kwestiach inwestycyjnych postanowiono, że w bieżącym roku oprócz wykonania krzyża w prezbiterium i dokończenia elewacji zewnętrznej podejmiemy starania, aby dokończyć układanie płytek podłogowych na poziomie chóru, wyłożyć kamieniem schody wejściowe do zakrystii i bocznej kaplicy, wybudować zewnętrzną kaplice Matki Bożej wkomponowaną w przylegający przy kościele wał forteczny oraz w miarę posiadanych funduszy rozpocząć przygotowanie kamiennych części wystroju kościoła (ołtarz, ambona, postument pod tabernakulum, chrzcielnica). Ksiądz Proboszcz przekazał także sugestie księdza Arcybiskupa, aby kontynuować starania zmierzające do pozyskania dzierżawionego od wielu lat od IMGW pomieszczenia domu parafialnego wraz z działką.

Głównym celem spotkania, było wypracowanie nowego sposobu troski o czystość i wystrój kościoła. Podczas wizyty duszpasterskiej zebrano 239 wypełnionych ankiet, co stanowi 61,4 % wszystkich odwiedzonych domów lub mieszkań. Za pozostawieniem dotychczasowego systemu sprzątania w grupach sąsiedzkich wypowiedziało się 13,8 % wszystkich ankietowanych rodzin. Znaczna większość (86,2%) widzi potrzebę zatrudnienia osoby odpowiedzialnej za czystość naszej świątyni i deklarowała na ten cel kwotę adekwatną do swych możliwości finansowych.

Po burzliwej, owocnej dyskusji postanowiono, że parafia, zostanie podzielona na 6 dużych rejonów:

Rejon I (os. Monte Cassino – Blok 16)

Rejon II (os. Monte Cassino – Blok 16 A)

Rejon III (os. Monte Cassino – Blok 16 B)

Rejon IV (ul. Żołnierzy 2 Korpusu Polskiego Ul. Andersa, ul. Monte Cassino, ul. Wyszyńskiego, ul. Romera ul. Gurbiela (ul. Przemyska 1, ul. 3-go Maja)

Rejon V (ul. Chrobrego, ul. Wyspiańskiego, ul. Zygmuntowska Ul. Astronautów, ul. Graniczna , Ul. E. Plater, ul. Grenada, , ul. Idzikowskiego ul. Gliniana, ul. Żółkiewskiego, ul. Szwoleżerska)

Rejon VI (ul. Armii Krajowej, ul. Cicha, ul. Bukowa,  ul. Zakopiańska, ul. Krakowska  , ul. Orłowicza)

Każdy rejon będzie zobowiązany zatroszczyć się o zebranie funduszy potrzebnych na pokrycie kosztów związanych z posprzątaniem kościoła oraz zakupem kwiatów w jednym miesiącu w ciągu półrocza. Jeżeli zebrane ofiary okażą się wyższe od poniesionych w danym miesiącu wydatków, pieniądze zostaną przekazane do specjalnego funduszu/

            Nowy program rozpocznie się po zakończeniu trwającej jeszcze kolejki sprzątania wg starych zasad. Na obecnym etapie poszukujemy osób, które zobowiązałyby się do przeprowadzenia zbiórki w swojej ulicy, okręgu lub klatce, a także osoby lub grupy osób gotowych podjąć się troski o porządek w świątyni.

            W przypadku, gdyby nowy system okazał się niewydolny z racji zbyt niskich przychodów ze zbiórek po domach, zmuszeni będziemy po sześciu miesiącach próbnych powrócić do zasad obowiązujących obecnie.

Spotkanie zakończyło się modlitwą w intencji całej naszej parafii.